Enviat per: annasoliguer | Setembre 3, 2008

La Brúixola cap a la Innovació Turística.

Mentre faig surfing pels blocs de Turisme, em crida especialment l’atenció que tots volen innovar per salvar les seves empreses en particular i el sector en general. La recerca desesperada de la innovació tan anhelada, es presenta com la panacea que ens salvarà dels efectes devastadors de la globalització. Aquests fets, determinen la gratificant realitat que per fi, ens estem apropant a una nova dimensió turística, en el sentit que s’està acabant l’afany per copiar davant la necessitat d’innovar.

Em preocupen les noves innovacions perquè la majoria d’elles es quederan a mig camí. Innovar és oferir més valor al client sent una empresa socialment responsable. Oferir més valor al client significa que segurament obtindrem més beneficis econòmics. Malauradament, la majoria de les innovacions obliden l’apartat de ser empreses socialment responsables. Això no significa que hagin d’aplicar la Responsabilitat Social Corporativa que bàsicament és aplicar els sistemes de Qualitat ISO 9000 i ISO 14001, al costat d’informes de rentat de la seva imatge però que no solen solucionar els conflictes interns.

En realitat ser una empresa socialment responsable és assumir un compromís voluntari amb tots els actors interns i externs. L’empresa se situa en l’avantguarda, més enllà de les seves obligacions legals i es converteix en una empresa oberta i innovadora la finalitat de la qual és contribuir a donar més valor el client, més beneficis econòmics i aconseguir un entorn social més cohesionat i amb major benestar.

Passar de la còpia a la pseudoinnovació, no convenç. El primer pas per innovar no és el de generar idees. És un canvi de mentalitat que es dirigeix a una nova cultura empresarial de base innovadora. No es tracta de tenir una idea genial. És més aviat voler ser una empresa genialment innovadora. Això significa, a més, ser socialment responsable.

El primer pas, no és el canvi si no les ganes de canviar. Incorporar l’ètica a l’empresa, és el segon pas. Per a això, existeixen uns camins determinats que no passen únicament per la RSC i que us aniré explicant al llarg d’aquest bloc, entre moltes altres coses.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Categories

%d bloggers like this: