Enviat per: annasoliguer | Setembre 4, 2008

Innovar?

Innovar són les noves maneres d’oferir valor al client. És important difondre la innovació perquè arribi als clients potencials. La innovació pot ésser resultat d’una acció puntual (invent) però en realitat, hauria de ser el resultat d’una gestió o procés que desemboqui en la mateixa innovació. Un veritable treball on participin tots els departaments de l’empresa. La innovació respon a un canvi de cultura que per arribar a l’èxit, ha d’assolir riscs i una mentalitat proactiva a llarg termini.

Noves es refereix a identificar maneres alternatives de solucionar problemes i de satisfer les demandes de mercat. Oferir fa referència a la necessitat d’integrar tots els departaments i tots els aspectes de l’organització en l’activitat innovadora. Valor es refereix a la necessitat d’identificar necessitats insatisfetes. Client es refereix a atendre detingudament les necessitats dels clients.

Segons el Manual d’Oslo, la innovació és la introducció d’un nou o significativament producte millorat (bé o servei), d’un procés, d’un nou mètode de comercialització o d’un nou mètode organitzatiu, en les pràctiques internes de l’empresa, l’organització del lloc de treball o les relacions exteriors.

Tot canvi pot arribar a ser una innovació, sempre que pugui representar un valor al client. Ser una adaptació al mercat.

Segons les diferents definicions d’Innovació de Drucker, Pavon, Goodman i Cotec, arribem a la conclusió que totes coincideixen en el sentit de novetat, l’orientació al mercat, la visió de procés o un moment sistemàtic d’actuació que no es basa en la inspiració.

Existeixen diferents tipus d’innovació que es classifiquen en funció de la seva intensitat o nivell i distingeixen entre innovació radical que trenca amb tot el que hi havia hagut en l’empresa o al mercat i la innovació incremental que suposa introduir millores significatives que permeten a l’empresa mantenir-se en el mercat.

Segons l’àrea operativa de l’àmbit de l’empresa distingim entre innovació de producte o servei que implica una mica nou o millorat, de procés on es millora en la manera de fer les coses, de comercialització i d’organització quan afecta les persones que formen part de l’organització. També tenim la innovació tecnològica que pot formar part dels anteriors apartats.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Categories

%d bloggers like this: