Enviat per: annasoliguer | Setembre 4, 2008

Les Fonts de les Noves Idees

Ara si que ja comencem a parlar amb propietat de la Innovació al Sector Turístic.

Per començar, un petit avenç de les fonts de les noves idees. Espero que us siguin d’utilitat i tingueu habilitats per a costumitzar la retroalimentació.

El més important en la Innovació és perdre-li la por, ser capaços d’equivocar-nos, fins i tot de fer el ridícul però tenir molta confiança en un mateix per saber transformar els errors en coneixement i benefici.

Innovar és una decisió seriosa i important per a tota empresa. És cert que a les empreses turístiques moltes innovacions són espontànies i neixen de la interacció del personal amb els clients. Aquestes innovacions poden perdre’s si no s’integren a l’estratègia d’innovació de l’empresa.

Per arribar a tenir una empresa innovadora és necessari que es desitgi des del vèrtex estratègic. Innovar suposa obrir una nova línia estratègica que inclou molts canvis que afecten a TOTA l’organització. És un canvi de mentalitat des de la cultura. És fonamental una bona comunicació tant a nivell vertical com horitzontal.

La direcció estratègica ha de crear un ambient favorable per a la generació d’idees mitjançant l’establiment de mecanismes per a la seva avaluació i suport als projectes. Aquest ambient s’ha de desenvolupar tant en l’àmbit genèric (cultura, estratègia i estructura) com en l’àmbit específic ( activitats de generació d’idees premiades).

Les fonts de noves idees són:

Clients actuals mitjançant enquestes.

Empleats mitjançant el seu coneixement directe del medi i de les necessitats dels clients.

Distribuïdors i proveïdors. Són els que més a prop són del client final ja que coneixen bé els materials amb què treballen. És necessari buscar temps per dedicar-los converses constructives.

Científics i inventors. Estan al marge del procés productiu i aporten objectivitat però han de ser capaços d’entendre les restriccions econòmiques i les limitacions operatives de l’empresa. No poden oferir idees que no siguin factibles i útils per a l’organització. Una OTRI (Oficina de Transferència de Resultats d’Investigació) identifica i sistematitza informació referent a grups d’investigació.

Patents. La no aplicació per motius econòmics, de mercat, de sector o de temps, fa que alguns invents siguin aplicats en el marc de l’entorn actual. No solsament serveixen per al desenvolupament de productes nous sinó que poden sorgir noves idees que facilitin l’activitat de l’empresa. És interessant buscar en camps que ha de veure poc amb el nostre sector.

Competidors. És retroalimentació ja que intenten millorar el que ja existeix.

Consultors. Detecten processos ineficients i proposen canvis i innovacions que repercuteixen positivament en l’empresa. També poden detectar necessitats no satisfetes dels clients que suggereixen el desenvolupament de productes o serveis fins a la data inexistents.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Categories

%d bloggers like this: