Enviat per: annasoliguer | Setembre 4, 2008

Management 2.0

Alguns matins tinc la sort d’esmorzar amb un post interessant dels que publiquen les meves ciberamistats. Aquest matí, Gaby Menta, ens explicava com el Management 2.0 arriba a les empreses per atreure i retenir als nous talents.

Tinc la impressió que això del 2.0 encara no es percep en la seva extensió al sector turístic. A part del gran valor de creació i posicionament de marca, del poder que ofereix als consumidors per millorar els productes i serveis pels quals estan disposats a pagar i de molts altres aspectes, el 2.0 es viu amb respecte i incomprensió des del món presencial.

Les empreses que estan sortint de la societat industrial per entrar en la Societat de la Informació i el Coneixement, busquen els millors a través d’Internet. La importància de l’Employer Branding encara és a anys llum per a moltes empreses que continuen confiant en CV que va més lent que les necessitats socials i del mercat. És, simplement un reflex del que costa adaptar-se al canvi.

Acostumo a llegir a les xarxes socials turístiques que els ocupadors i propietaris es queixen de la dura missió de reclutar empleats qualificats. Les TIC permeten el canvi de rols doncs els futurs empleats poden gaudir d’oportunitats més accessibles atès que els candidats poden triar selectivament on treballar. És un canvi de mentalitat. Ja no cerques on pots ser útil si no quines empreses responen a les teves expectatives. L’empresa ha de cuidar la seva imatge per ser atractiva no solsament per als consumidors sinó també per als futurs professionals. RRHH i MKT han de treballar conjuntament. Els nadius de la web 2.0 ens indiquen que estem en una altra esfera on s’intueixen grans diferències a l‘ esquerda digital que ja no és geogràfica si no cultural. Els immigrants i nadius digitals tenen el poder de donar ales o frenar moltes empreses ja que les diferències creixen exponencialment.

Molts no formem part de la Generació Y doncs vam néixer posteriorment al 1982 però som Refugiats Digitals ja que compartim gairebé tot el que els caracteritza excepte l’any de naixement. Cada vegada són més els adults que reorienten el seu futur al canvi de mentalitat produït per les noves tecnologies. Ho veig constantment a la meva universitat que és tecnològica i innovadora. Em pregunto si els de RRHH de les empreses són conscients del que suposa els que han incorporat a la seva vida quotidiana la formació continuada davant els que s’han posicionat com a funcionariat de l’empresa privada. I és que molts encara no entenen que després de molts anys en el mateix lloc de treball, amb una important cartera de clients i molta experiència, se’ls digui que ja no generen valor per a l’empresa. Continuen pensant que surten cars, que els substitueixen per gent jove sense experiència i menor sou quan en realitat el que succeeix és que han perdut empleabilidad ja que el síndrome del funcionari els ha acabat per devorar i no estan al dia en coneixements globals ni són capaços d’adaptar-se a les noves tendències que marca la vida ciberglobal.

És doncs un canvi de mentalitat i d’actitud des de l’alt de la piràmide que s’ha de transmetre a tots els departaments. El Management 2.0 requereix executius amb competències i habilitats diferents a les què se sol·licitaven en els perfils de la societat industrial per saber detectar canvis que passen per les noves tecnologies i per nous perfils de RRHH. El canvi de rols entre ocupador i empleat és un repte a la xarxa per a l’empresa i la seva imatge.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Categories

%d bloggers like this: