Enviat per: annasoliguer | Setembre 7, 2008

Innovacions de Servei. Inductors d’èxit que generen mercat.

Alguns dels aspectes importants a tenir en compte en processos d’innovació són:

Model de negoci escalable. Tenim moltes estratègies per reforçar els models de negoci. Per exemple, ser més intensiu en capital, animar els clients a prendre part en el procés del servei, un pla de retribució variable que recompensi la productivitat dels treballadors, crear una versió que es pugui separar del servei per ampliar el mercat i reduir la intensitat de la mà d’obra

Gestió exhaustiva de l’experiència del client. Existeixen tres indicadors principals. Són els indicadors funcionals que deixen veure la qualitat tècnica de l’oferta, els indicadors mecànics que estan relacionats amb els elements no personals com el disseny de les instal·lacions i els indicadors humans que deriven del comportament i l’aparença dels treballadors. Aquests indicadors s’ajunten per crear l’experiència total que influeix directament en l’avaluació que fan els clients sobre la qualitat i el valor. La gestió de l’experiència és essencial per a l’èxit dels serveis inseparables perquè els clients visiten la fàbrica del servei i experimentin en primera persona el que allà succeeix.

Inversió en el rendiment dels treballadors. Els innovadors de servei que tenen èxit inverteixen en la capacitat i disposició dels empleats a rendir a nivells permanentment elevats. Passen per una acurada contractació, una formació inicial i permanent, la posta en comú d’informació, la retribució en funció del rendiment i la utilització de marques internes.

Innovació operativa continua. Les empreses de serveis són intensives en operacions independentment que les ofertes es puguin separar o no i independentment que ofereixen un avantatge essencial o en la prestació. Innovacions com oferir la possibilitat als clients de saber on es troben les comandes, l’eliminació de la firma de les targetes de crèdit per a adquisicions d’una determinada activitat, invencions de mecanismes que facilitin els serveis i estalviïn temps.

Diferenciació de marca. Ha de veure amb les innovacions de producte que creguin mercat i les de servei. Els serveis són actuacions, no es poden fer proves abans de l’adquisició. Una marca digna de confiança redueix el risc percebut. Una marca sòlida és essencial per a les innovacions de servei de solucions flexibles. Els clients han d’evaluar un risc perquè tenen un benefici essencial amb què no estan familiaritzats i que no poden controlar.

Velador de la innovació. Totes les innovacions necessiten un valedor que és una persona capaç de mobilitzar els recursos, capaç de persuadir i d’aconseguir que es facin coses, d’imaginar les possibilitats que té una idea i que pugui dirigir la transformació de la idea en una realitat de mercat.

Avantatge superior per al client. Les innovacions només poden crear nous mercats si ofereixen una solució clara i millor per a un problema que estimuli els clients a provar el producte o servei, repetir i que recomanar. Estalviar temps i esforç és un avantatge habitual.

Rendibilitat. La innovació de l’estructura de costos és una via habitual per aconseguir la rendibilitat. La creació d’un mercat implica no només que els clients modifiquin el seu comportament sinó que tinguin els mitjans|medis per fer-ho.

Innovació estratègica continua. No es pot passar per alt. És fonamental.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Categories

%d bloggers like this: